AMARAN! BLOG INI MENGANDUNGI SPOILER. SILA BACA ATAS RISIKO ANDA SENDIRI.

Wednesday, July 23, 2014

AKU PUNYA RPC


Assalamualaikum!
Pejam celik pejam celik (sambil mata terkebil-kebil), dah nak raya minggu depan. Preparation pun ada dalam 40% dah siap. Macam tak semangat nak raya je tahun ni. Maybe sebab aku dah tak dapat duit raya lagi kot....
bad atmosphere onion head
Soalan paling popular aku akan dengar bila balik kampung adalah, bila nak kahwin?
depressed2 onion head
Aku pun tak sedar umur aku ni dah boleh kahwin, sebab aku rasa sentiasa muda. Haha. Tips aku untuk menjawab bila dapat soalan ni adalah..."bila dah sampai masa. Tak sampai tak boleh kahwin." Kekekee.

Ok, lari pulak topik aku nak cakap hari ni. Topik utama hari ni ada kaitannya dengan post aku yang lepas (klik sini), iaitu pasal RPC. Aku ada beberapa rpc yang aku create berdasarkan imaginasi aku yang tak berapa nak kreatif. Huhu.

NARUTO/NARUTO SHIPPUUDEN
Aku ada beberapa rpc dalam siri anime popular ni. Meh aku tunjuk satu-satu.

HARUKA RIRIN
Watak pertama dan watak utama yang aku create untuk anime Naruto. Mulanya aku tak buatkan teammate dia, tapi lepas dua tahun berlalu, baru terfikir, bestnya kalau Ririn ada teammate. Haha. Aku selalu ubah outfit Ririn ni, sebab rasa cam tak cantik, atau lebih kurang sama je dengan Sakura.

Ni adalah Ririn yang aku create mula-mula.

Ni outfit pertama. Hairstyle pun tak lawa. Huhu

Ni outfit kedua. Just tukar color glove and skirt je.

Outfit ketiga, and Ririn dapat hairstyle baru.

Outfit paling baru. Sila abaikan pose dia yang tak berapa nak comel ni ya, sebab yang ni, aku lukis sendiri. =.=

Ni timeline Ririn dari umur 6 tahun sehingga 30 tahun, yang aku buat before dia dapat outfit baru.

Ririn dalam screenshot.

YANAZAWA AIMI
Second rpc yang aku create.

Dalam screenshot.

YUKIKO
3rd rpc yang juga pakar senjata.


Outfit masa Pre-Shippuuden.

Dalam screenshot.

IZUMI EN
First male rpc, dan merupakan pakar pedang. Mula-mula tak buatkan teammate, tapi lepas decide nak buat teammate untuk Ririn, aku masukkan dia dalam group Ririn. Kenapa? Sebab dia handsome. Muahahahaha.


Ni prototype untuk hairstyle terbaru En.

HARUTO RYUU
Another teammate untuk Ririn. Still dalam sketching and drafting.

Still tak puas hati. Tak tahu macam mana nak cantikkan rambut dia. =.=

Outfit Ryuu.

YOSHINO KOUHEI
Cikgu bagi team Ririn.

Somehow nampak pendek, kan?
crying2 onion head

HARUKA HANAMI
Mak kepada Ririn. Tapi dah mati masa Konoha kena serang dengan Kyuubi.


Masa zaman remaja.

UCHIHA SHINZOO
Masih dalam drafting lagi (untuk tempoh 2 tahun. =.=). Ayah Ririn. Ayah Ririn mati masa menjalankan misi.


Ada jugak rpc yang aku create, tapi aku tak guna dah.
Macam rpc ni. Aku create, tapi aku tak guna langsung, sebab aku rasa dia tak comel. Huahua. (Time ni tak pandai nak edit lagi, tu yang hodoh semacam. =.=)


PRINCE OF TENNIS
Antara anime yang paling aku minat! Ada lima rpc yang aku create dalam anime ni.

ECHIZEN SORA
Main rpc aku. Juga merupakan maskot aku dalam laman sosial. Haha.

Ni masa aku mula-mula create Sora guna muka Ryoma. Kekeke.

Ni hairstyle terbaru. Actually tak banyak beza pun. Huhu.

Profile Sora.

Aku selalu pair-kan Sora dengan fav character aku, Fuji Shusuke.
embarrassed2 onion head

Sora ni, kakak sedara Ryoma, dan sangat-sangat fond dengan budak comel ni. So, dia memang tak boleh berpisah dengan Ryoma.

RYUZAKI AI
Second rpc dalam POT. Dan aku selalu pair-kan dia dengan Tezuka Kunimitsu.


Ni hairstyle terbaru Ai.


ISHIHARA MIO
3rd rpc, dan selalu kena pair dengan Kikumaru Eiji.

Masa ni sangat-sangat tak chumil. Huhu.



MICHIYA HINATA
Rpc keempat, and pairing with Oishi Shuichiroh.

Sangat lah huduh hairstyle dia ni. T_T

Kan nampak comel. Decide nak pakaikan dia cermin mata. Heheheehehe.


WATANABE MAI
Last rpc dalam POT ni. Yang ni, rpc untuk sekolah lain. And selalu kena pair dengan Shiraishi Kuranosuke.

Sedih tengok hairstyle dia. T_T
Tak cantik! Tak cantik!

Ni pun hairstyle still tak lawa. T_T


All rpc. Mai nampak lawa pulak dalam ni~


FAIRY TAIL
Aku tak banyak rpc dalam ni. And pic pasal diorang pun tak banyak. Huhu.

ERINA LAVENDALIA
First appearance.

Appearance masa Daimatou Enbu.

RISH FOSTER



FULLMETAL ALCHEMIST

IRENE SHARNAZ


Setakat ni, empat anime je yang aku buat rpc. Kalau ikutkan hati, semua anime yang aku tengok aku nak buat rpc. Haha. Tapi aku tak mampu.
dying onion head
Kang 24/7 aku kat depan komputer tak buat benda lain. Ngehehehehe. So, draft dalam otak je lah.

Aku tak explain pun pasal diorang ni, sebab aku rasa korang bukan nak baca panjang-panjang pun. Kan kan? So, kalau ada request nak tau pasal diorang ni, baru lah aku buat entri.

By the way,
Saja wish awal-awal, sebab aku bukan kemain busy lagi pasni nak settlekan lagi 60% preparation tuk raya.
eating me onion head
Raya ni, jangan makan gelojoh sangat. Nanti pengsan masuk hospital, dah tak dapat raya. Dah lah duit raya pun tak dapat nak bayar bil spital. Apply untuk diri sendiri jugak. Haha. Ok, jaga diri korang! Assalamualaikum~


Listening to :
1. Back On - Strike Back (OST Fairy Tail)
2. YUI - Again (OST Fullmetal Alchemist : Brotherhood)
3. 7!! Oops - Lovers (OST Naruto Shippuuden)
4. Toshihiko Matsunaga - Fly High, Sky High (OST Prince of Tennis)


No comments: